ΛΟΓΟΘΕΡΑΠΕΙΑ ΛΕΡΟΣ
Λογοθεραπεία Λέρος: Τι είναι η Λογοθεραπεία, σε ποιους απευθύνεται, πώς και πότε μπορεί να βοηθήσει ;
Η Λογοθεραπεία μπορεί να βοηθήσει καθοριστικά παιδιά προσχολικής ηλικίας (2-6 ετών), σχολικής ηλικίας (6-11 ετών) , εφήβους (12-18 ετών), ενήλικες καθώς και άτομα τρίτης ηλικίας…να αναπτύξουν και να βελτιώσουν τις δεξιότητες τους ή να ξεπεράσουν δυσκολίες που αφορούν στην Επικοινωνία, στην Γλώσσα, στην Ομιλία, στην Φωνή και στην Ανθρώπινη Κατάποση.
Λογοθεραπεία σε παιδιά προσχολικής ηλικίας ( 2-6 ετών)
Όταν ένα παιδί
- δεν “μιλάει καθαρά” (πχ θκύλος αντί σκύλος, πιφούνι αντί πιρούνι, βάσος αντί δάσος, μπούζα αντί μπλούζα)
- χρησιμοποιεί αριθμητικά λίγες λέξεις στο εκφραστικό του λεξιλόγιο όταν μιλάει σε σχέση με την χρονολογική του ηλικία
- κάνει συντακτικά λάθη (Υποκείμενο-Ρήμα-Αντικείμενο) όταν μιλάει (πχ αντί να λέει “ το κορίτσι παίζει με την κούκλα” λέει “παίζει κούκλα το κορίτσι)
- κάνει γραμματικά λάθη όταν μιλάει (πχ παραλείπει άρθρα και αντί να πει θέλω να πάω βόλτα λέει…πάω βόλτα)
- επαναλαμβάνει συλλαβές ή λέξεις ή φράσεις (πχ παπαπα παγωτό) ή “κολλάει όταν μιλάει” πχ ( Θέλ_______ω νερρρρρρρρο) [ ΤΡΑΥΛΙΣΜΟΣ}
- πρόκειται να μεταβεί από το νηπιαγωγείο στην Α’Δημοτικού σε λίγους μήνες από σήμερα
Ένας αξιόπιστος έλεγχος των γλωσσικών και επικοινωνιακών δεξιοτήτων του από ένα εξειδικευμένο λογοπεδικό-λογοθεραπευτή είναι καθοριστικός για την μαθησιακή του εξέλιξη, την ομαλή κοινωνική του ανάπτυξη και συμμετοχή, για την ακαδημαϊκή του επιτυχία (στις σχολικές τάξεις), για την μαθησιακή του πρόοδο ( ομαλή κατάκτηση της ανάγνωσης, της γραφής, της ορθογραφίας, των μαθηματικών κοκ) καθώς και για την προστασία της αυτοεκτίμησή του ( ίσως ο πιο κρίσιμος & καθοριστικός άξονας για το παιδί)
Σε ποια ηλικία και γιατί πρέπει το παιδί να ξεκινήσει τη λογοθεραπεία στη Λέρο;
Aν η γλωσσική ή επικοινωνιακή ή η ανάπτυξη της Ομιλίας του παιδιού δεν συμβαδίζει με την χρονολογική του ηλικία…η απάντηση είναι σαφής : “Όσο χρονικά νωρίτερα τόσο καλύτερα αναμένεται να είναι τα αποτελέσματα”.
Δυστυχώς πολλοί γονείς σήμερα, “πέφτουν στην παγίδα” να αποδέχονται μη αξιόπιστες συμβουλές για την γλωσσική ανάπτυξη και την επικοινωνιακή εξέλιξη του παιδιού τους, είτε από πληροφορίες που βρίσκουν στο διαδίκτυο, είτε από το νηπιαγωγείο είτε από τον παιδίατρο του παιδιού τους. Η αλήθεια όμως είναι ότι κανένας από τους παραπάνω δεν μπορεί να χορηγήσει ένα αξιόπιστο τεστ ανάπτυξης των γλωσσικών & επικοινωνιακών δεξιοτήτων με βάση την ηλικία του παιδιού, καθώς αυτό εμπίπτει αποκλειστικά στην επιστημονική ευθύνη και αρμοδιότητα ενός λογοπεδικού-λογοθεραπευτή.
Πόσο συχνά πρέπει να γίνονται οι συνεδρίες για λογοθεραπεία στη Λέρο και πόσο μπορεί να διαρκέσουν συνολικά;
Η διάρκεια μιας συνεδρίας για λογοθεραπεία είναι κατά κύριο λόγο 45 λεπτά. Η συχνότητα των συνεδριών της λογοθεραπείας εξαρτάται ουσιαστικά από τις ανάγκες του κάθε παιδιού, ωστόσο, το πιο σύνηθες είναι 2 ή 3 ή 4 μαθήματα ανά εβδομάδα. Το διάστημα που θα χρειαστεί το παιδί να κάνει λογοθεραπεία, εξαρτάται και αυτό από τις ανάγκες του παιδιού και τη δυσκολία που αντιμετωπίζει.
Το πρόγραμμα της λογοθεραπείας μπορεί να ολοκληρωθεί όταν το παιδί συμβαδίζει πλήρως με τις γλωσσικές και επικοινωνιακές δεξιότητες που αντιστοιχούν στην χρονολογική του ηλικία (εξασφαλίζοντας ομαλή μαθησιακή πορεία, ακαδημαϊκή πρόοδο, ίσες ευκαιρίες και το σημαντικότερο… υψηλή αυτοεκτίμηση).
Ποιο είναι το κόστος για λογοθεραπεία Λέρος σε παιδιά 2-6 ετών ;
Τα προγράμματα λογοθεραπείας συνήθως καλύπτονται στο μεγαλύτερο ποσοστό (ή εξ ολοκλήρου στο 100% ) από τον ασφαλιστικό σας φορέα (ασφαλιστικό ταμείο). Ζητήστε μια δωρεάν προληπτική αξιολόγηση από τους εξειδικευμένους λογοπεδικούς- λογοθεραπευτές της ομάδας SpeechVoice και ανακαλύψτε άμεσα πόσα χρήματα δικαιούται το παιδί σας για υπηρεσίες λογοθεραπείας (με βάση τις ανάγκες του).
Η ομάδα SpeechVoice Λιβαδειάς θα σας ενημερώσει βήμα προς βήμα και επίσης μπορεί να σας βοηθήσει έμπρακτα στην διαδικασία έγκρισης ( επίσπευση των απαιτούμενων διαδικασιών) των υπηρεσιών ανάπτυξης/βελτίωσης/μεγιστοποίησης των γλωσσικών & επικοινωνιακών δεξιοτήτων του παιδιού σας.
ΔΙΑΤΑΡΑΧΗ ΛΟΓΟΥ ΛΕΡΟΣ
Ποια είναι τα συμπτώματα στην Διαταραχής Λόγου ή/και Ομιλίας;
Τα παιδιά με διαταραχή λόγου ή ομιλίας:
- Δεν χρησιμοποιούν κατάλληλα ή δεν προφέρουν σωστά συγκεκριμένους ήχους με αποτέλεσμα οι άλλοι (κυρίως οι ξένοι) να δυσκολεύονται να καταλάβουν τι λέει το παιδί (μειωμένη καταληπτότητα της ομιλίας).
- Αντικαθιστούν ήχους (πχ αντικαταστάσεις ήχων => θούπα αντί σούπα)
- Απλοποιούν ή απαλείφουν ήχους στις λέξεις όταν μιλάνε (πχ πίτι αντί σπίτι)
- Αντιμεταθέτουν ή αντιστρέφουν ήχους ή συλλαβές ( ραπάθυρο αντί παράθυρο)
Τελικοί Στόχοι και Θεραπευτικοί Μέθοδοι Παρέμβασης SpeechVoice σε παιδιά προσχολικής ηλικίας με διαταραχές Λόγου και Ομιλίας
Η δημιουργία ενός αναλυτικού, εξατομικευμένου και διεπιστημονικού προγράμματος παρέμβασης, προσαρμοσμένο ακριβώς στις ανάγκες του παιδιού σας. Επιπλέον δωρεάν πρόσβαση σε σεμινάρια λογοθεραπείας και σε προσωπικές εκπαιδεύσεις γονέων (μεγάλης αξίας) με σκοπό την ενεργό συμμετοχής τους, την διαφάνεια του προγράμματος λογοθεραπείας και την πλήρη αποκατάσταση των φωνολογικών, αρθρωτικών, σημασιολογικών, γλωσσικών και επικοινωνιακών δυσκολιών.
Ποιες είναι οι συνέπειες των διαταραχών Λόγου και Ομιλίας (αν δεν παρέμβουμε έγκαιρα με λογοθεραπεία);
Μια αξιόπιστη διαγνωστική αξιολόγηση των δεξιοτήτων της επικοινωνίας, της γλώσσας, του λόγου και της Ομιλίας του παιδιού αποτελεί καθοριστικό παράγοντα για την πορεία (μαθησιακή, ακαδημαϊκή) και την αποφυγή άλλων δυσκολιών όπως είναι:
- Δυσκολίες στην συμπεριφορά / Προβλήματα Συμπεριφοράς
Τα παιδιά που εμφανίζουν ελλείμματα, κενά ή δυσκολίες (ήπιες, μέτριες ή σοβαρές) στο Λόγο ή/και στην Ομιλία συχνά εμφανίζουν επιθετικότητα ή αντιδραστική ή προκλητική συμπεριφορά. Αυτό οφείλεται στην αδυναμία τους να επικοινωνήσουν αποτελεσματικά με τα υπόλοιπα παιδιά (συνομιλήκους) ή με τους ενήλικες.
- Εμφάνιση Μαθησιακών Δυσκολιών στο Δημοτικό σχολείο στη Λέρο:
Οι Διαταραχές λόγου ή Ομιλίας στην προσχολική ηλικία σχετίζονται άμεσα με την ικανότητα εκμάθησης και με τις επιδόσεις του παιδιού στην Ανάγνωση, στην Γραφή και στην Ορθογραφία που ξεκινά να μαθαίνει με την είσοδό του στο δημοτικό σχολείο.
Για παράδειγμα φωνολογικά ελλείμματα στο προφορικό λόγο (προσχολική ηλικία) αναμένεται – με σημαντική πιθανότητα- να “περάσουν” (εμφανιστούν) και στο γραπτό λόγο.
Ακολούθως η εμφάνιση μαθησιακών δυσκολιών στην σχολική ηλικία μπορεί να επηρεάσει σημαντικά την γενικότερη σχολική επίδοση καθώς και την αυτοεκτίμηση του παιδιού (σημείωση: αυτό το “ντόμινο” μπορεί να συνεχιστεί μέχρι την εφηβεία ή ακόμα και στην ενήλικη ζωή).
- Μειωμένη Αυτοεκτίμηση
Περίπου στην ηλικία των 5,5 ετών και άνω τα παιδιά αρχίζουν να αντιλαμβάνονται τις “διαφορές” που έχουν με άλλα παιδιά της ηλικίας τους. Πολύ συχνά η κακή ποιότητα λόγου ή ομιλίας δημιουργεί αρνητικές εμπειρίες στο παιδί για τις δεξιότητες επικοινωνίας του… και έτσι (ως αποτέλεσμα) υπάρχει σημαντική πιθανότητα να μειωθεί η γενικότερη αυτοεκτίμησή του. Οι γονείς οφείλουν να προστατέψουν το παιδί τους από αυτή την πιθανή κατάσταση ζητώντας βοήθεια από έναν εξειδικευμένο λογοθεραπευτή.
- Δυσκολίες με τις Διαπροσωπικές σχέσεις (κοινωνικός τομέας)
Τα άτομα με καλές επικοινωνιακές & γλωσσικές δεξιότητες συχνά τείνουν να μοιάζουν στους ανθρώπους “εξυπνότεροι” (χωρίς αυτό να ισχύει πάντα). Σύμφωνα με την ψυχολογία, οι άνθρωποι τείνουν να προτιμούν να κάνουν παρέα και να συναναστρέφονται με άτομα που “ δείχνουν εξυπνότερα”. Έτσι τα παιδιά με δυσκολίες λόγου ή ομιλίας συχνά αντιμετωπίζουν κοινωνική απόρριψη από τους συνομηλίκους τους και σε (αρκετές) περιπτώσεις μπορεί δυστυχώς να βιώνουν ακόμα και κοροϊδία για επικοινωνιακές ή γλωσσικές αδυναμίες τους.
ΔΥΣΛΕΞΙΑ ΛΕΡΟΣ
ΕΡΓΟΘΕΡΑΠΕΙΑ ΛΕΡΟΣ